Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule zostały przedstawione i omówione wyniki badań empirycznych prowadzonych podczas dwóch semestrów nauki w polskich szkołach podstawowych. Celem badań, w których wykorzystano jakościowe podejście, jest prześledzenie procesu implementacji tabletów w projektowanie dydaktyczne w szkole podstawowej oraz zmian w wyłaniających się praktykach nauczania i uczenia się. Wyniki badań wskazują na obecność dominujących schematów dydaktycznych rozwijanych przez nauczycielki wczesnej edukacji: progres, napięcie i regres.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Czasopismo wydawane jest w otwartym modelu (ang. open access), co oznacza, że dostęp do pełnych tekstów jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie, bez konieczności logowania się na stronie. Osoby korzystające z czasopisma mogą pobierać publikacje, kopiować je, drukować i przeszukiwać, a także zamieszczać na swoich stronach odnośniki (linki) do pełnych tekstów publikacji czasopisma. Mogą korzystać także w inny sposób z tekstów, o ile nie przekraczają zasad licencji, na których są one opublikowane.
Autorzy zgłaszający tekst do opublikowania w czasopiśmie nie zrzekają się autorskich praw majątkowych do swoich tekstów. O ile nie jest określone inaczej opublikowane teksty dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
O ile nie jest określone inaczej prawa do tekstów na stronie posiadają ich autorzy, a teksty są dostępne są licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
Referencje
- CERRATTO PARGMAN T., JAHNKE I., DAMSA C., NUSSBAUM M., SÄLJÖ R., 2017, Emergent Practices and Material Conditions in Tablet-mediated Collaborative Learning and Teaching, Workshop at CSCL 2017, ISLS Press, Philadelphia.
- DYLAK S., 2013, Architektura wiedzy w szkole, Difin, Warszawa.
- JAHNKE I., BERGSTRÖM P., MÅRELL-OLSSON E., HÄLL L., KUMAR S., 2017, Digital Didactical Designs as research framework: iPad integration in Nordic schools, Computers and Education, Vol. 113.
- JAHNKE I., KUMAR S., 2014, Digital Didactical Designs: Teachers’ integration of iPads for learningcentered processes, Journal of Digital Learning in Teacher Education, 30 (3).
- KLUS-STAŃSKA D., 2011, Dlaczego szkolna kultura dydaktyczna się nie zmienia?, Studia Pedagogiczne, 64.
- KLUS-STAŃSKA D., 2012, Wiedza, która zniewala: transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji, Forum Oświatowe, 46 (1). Czy pojawienie się mobilnych technologii w klasie szkolnej oznacza zmianę?... 69
- PUENTEDURA R., 2014, SAMR Model, dostęp: http://sites.google.com/a/msad60.org/technology-is-learning/samr-model
- RABARDEL P., 1995, Les hommes et les technologies, une approche cognitive des instruments contemporains, Armand Colin, Paris.
- SÄLJÖ R., 2010, Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning, Journal of Computer Assisted Learning, 26.