Szybki skok do zawartości strony
  • Nawigacja główna
  • Główna treść
  • Pasek boczny
  • Zaloguj
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Przesyłanie tekstów
    • Procedura recenzyjna
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
Nagłówek strony

Informacje o czasopiśmie

Kwartalnik Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja jest możliwie najszerszą platformą społecznego myślenia o edukacji. Głównym zadaniem czasopisma jest animacja dialogu pomiędzy przedstawicielami nauk społecznych, którzy patrzą na procesy oświatowe i instytucje nauczające z różnych perspektyw dyscyplinowych i odmiennych orientacji aksjologicznych.

Edukacja dotyka wszystkich, ponieważ będąc istotą społeczną, człowiek jest zarazem istotą uczącą się i nauczającą. Rzeczywistość społeczna w jakiej przyszło nam żyć i pracować, okazała się rzeczywistością nieprzewidywalną. Dlatego nie rezygnując z prospektywnego myślenia o edukacji, naszą uwagę pragniemy skupić przede wszystkim na teraźniejszości. Mglista i nieprzejrzysta teraźniejszość, która stała się naszym udziałem, wymaga interpretacji i intelektualnego oswojenia. Zadanie to stawiamy przed autorami i współpracownikami kwartalnika.

Deklaracja o wersji pierwotnej

Wydawca kwartalnika myśli społeczno-pedagogicznej Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja informuje, że wersją pierwotną (referencyjną) czasopisma jest wydanie papierowe (ISNN 1505-8808).

Każdorazowo po ukazaniu się drukiem nowego numeru, Wydawnictwo zamieszcza na stronie internetowej pełną zawartość czasopisma.

Indeksowanie

Czasopismo znajduje się na prestiżowej liście ERIH (NAT). Zajmuje wysoką pozycję w wykazie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (część C wykazu – 10 punktów).

Jest indeksowane w bazach: BazHum oraz CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities).

  1. Strona domowa
  2. Archiwum
  3. Tom 18 Nr 4(72) (2015)

Opublikowane: gru 31, 2015

Studia i rozprawy

Urządzenie (edukacyjne): sieci, dyskursy, ludzie, nie-ludzie

7-21 Maksymilian Chutorański
PDF
Read Statistic: 19

Teoria biografii jako fundament pojęciowy uczenia się przez całe życie

23-36 Peter Alheit
PDF
Read Statistic: 19

Kobiece praktyki autobiografistyczne na przykładzie wybranych esejów bell hooks. Perspektywa pedagogiki feministycznej

37-51 Aneta Ostaszewska
PDF
Read Statistic: 10

Wybrane problemy rodzin migranckich. Analiza z uwzględnieniem niektórych grup obcokrajowców mieszkających w Polsce

53-66 Anna Linka
PDF
Read Statistic: 8

Antykoncepcja jako tabu. O nieważności tego, co ważne

67-81 Ewelina Wejbert-Wąsiewicz
PDF
Read Statistic: 27

Edukacja ponad granicami – transplantologia

83-94 Edyta Sielicka
PDF
Read Statistic: 9

Opinie naukowe

Działania na poziomie mezo jako projekt odśrodkowej zmiany edukacyjnej. Między ekonomią a edukacją

97-116 Joanna Rutkowiak
PDF
Read Statistic: 9

Klasa integracyjna jako przystań pograniczy

117-127 Zenon Gajdzica
PDF
Read Statistic: 4

Recenzje

Mieke Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik, przekł. Marta Bucholc, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2012, ss. 392

131-134 Joanna Nawój-Połoczańska
PDF
Read Statistic: 3
Język / Language
  • English
  • Język Polski
Informacje
  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja              ISSN 1505-8808     ISSN (online) 2450-3428

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Opublikowane teksty dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.

Kontakt   Polityka prywatności

Ver 1.4 : openjournaltheme.com