Szybki skok do zawartości strony
  • Nawigacja główna
  • Główna treść
  • Pasek boczny
  • Zaloguj
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Przesyłanie tekstów
    • Procedura recenzyjna
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
Nagłówek strony

Informacje o czasopiśmie

Kwartalnik Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja jest możliwie najszerszą platformą społecznego myślenia o edukacji. Głównym zadaniem czasopisma jest animacja dialogu pomiędzy przedstawicielami nauk społecznych, którzy patrzą na procesy oświatowe i instytucje nauczające z różnych perspektyw dyscyplinowych i odmiennych orientacji aksjologicznych.

Edukacja dotyka wszystkich, ponieważ będąc istotą społeczną, człowiek jest zarazem istotą uczącą się i nauczającą. Rzeczywistość społeczna w jakiej przyszło nam żyć i pracować, okazała się rzeczywistością nieprzewidywalną. Dlatego nie rezygnując z prospektywnego myślenia o edukacji, naszą uwagę pragniemy skupić przede wszystkim na teraźniejszości. Mglista i nieprzejrzysta teraźniejszość, która stała się naszym udziałem, wymaga interpretacji i intelektualnego oswojenia. Zadanie to stawiamy przed autorami i współpracownikami kwartalnika.

Deklaracja o wersji pierwotnej

Wydawca kwartalnika myśli społeczno-pedagogicznej Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja informuje, że wersją pierwotną (referencyjną) czasopisma jest wydanie papierowe (ISNN 1505-8808).

Każdorazowo po ukazaniu się drukiem nowego numeru, Wydawnictwo zamieszcza na stronie internetowej pełną zawartość czasopisma.

Indeksowanie

Czasopismo znajduje się na prestiżowej liście ERIH (NAT). Zajmuje wysoką pozycję w wykazie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (część C wykazu – 10 punktów).

Jest indeksowane w bazach: BazHum oraz CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities).

  1. Strona domowa
  2. Archiwum
  3. Tom 22 Nr 3(87) (2019)

Opublikowane: wrz 30, 2019

Studia i rozprawy

Integralna czy komplementarna? „Archeologia” transformacji polskiej pedagogiki ogólnej w XX wieku

7-26 Dariusz Stępkowski
pdf
Read Statistic: 117

Autonarracyjna (re)konstrukcja historii życia poprzez „odkrywanie siebie z powrotem”

27-44 Amelia Krawczyk-Bocian
pdf
Read Statistic: 88

Artykuły z badań empirycznych

Czy pojawienie się mobilnych technologii w klasie szkolnej oznacza zmianę?

Cyfrowe projektowanie dydaktyczne jako rama badań wdrażania technologii edukacyjny

47-69 Lucyna Kopciewicz
pdf
Read Statistic: 100

Kształtowanie środowiska dźwiękowego jako przejaw kreatywności dzieci.

Perspektywa ekologii akustycznej

71-83 Magdalena Sasin
pdf
Read Statistic: 122

Opinie

Doświadczanie emancypacji w procesie pisania pracy magisterskiej

87-100 Martyna Piechowska
pdf
Read Statistic: 40

Kronika

25-lecie Polskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku we Lwowie

105-110 Adam A. Zych
pdf
Read Statistic: 18

Recenzje

Anna Babicka-Wirkus, Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje – przestrzeń.

113-118 Jolanta Zwiernik
pdf
Read Statistic: 71
Język / Language
  • English
  • Język Polski
Informacje
  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja              ISSN 1505-8808     ISSN (online) 2450-3428

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Opublikowane teksty dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.

Kontakt   Polityka prywatności

Ver 1.4 : openjournaltheme.com