Opublikowane: gru 31, 2014
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja to miejsce wieloobszarowego myślenia o edukacji, zarówno o jej aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Głównym zadaniem czasopisma jest animacja dialogu między przedstawicielami nauk społecznych i nauk humanistycznych, zwłaszcza zajmującymi się filozofią wychowania, którzy badają procesy i instytucje edukacyjne z perspektyw różnych dyscyplin i prezentują zróżnicowane orientacje teoretyczne.
Edukacja dotyczy wszystkich, ponieważ człowiek, będąc istotą społeczną, jest istotą uczącą się. Rzeczywistość społeczna, w jakiej żyjemy, okazała się rzeczywistością złożoną, zmienną, nieprzewidywalną. Dlatego, nie rezygnując z prospektywnego myślenia o edukacji, naszą uwagę pragniemy skupić przede wszystkim na teraźniejszości. Ta nieprzejrzysta teraźniejszość wymaga interpretacji i rozumienia. Takie zadanie stawiamy przed autorami i współpracownikami czasopisma.
Indeksowanie
Czasopismo znajduje się na prestiżowej liście ERIH (NAT). Zajmuje wysoką pozycję w wykazie Ministerstwa Edukacji i Nauki (20 punktów).
Jest indeksowane w bazach: BazHum oraz CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities).
Opublikowane: gru 31, 2014